July 15, 2011

A small measure of peace.

Hát helló. Megint valami frappáns bemelegítő sorokkal akartam kezdeni ezt a postot, de valahogy nem jött álltak össze a mondatok. Ha angolul írtam volna ez utóbbit, lehet hogy amolyan nem is bfejezetlen múltidőt használtam volna. Tessék elnézni ezt a felháborítóan magyartalan kezdést.

Péntek. Döglesztően meleg, alkalmatlanná tesz a kinti léthez. Mivel a hét eddigi részét rohangálással töltöttem mindenféle okosság után, az ötödik napon megpihentem vala, és benti photoshopolással töltöttem az időm nagy részét. Néha felmásztam a falra s onnan lógattam le magam, mert még nem vagyok a legközelebbi cimbora a PSel. Délután újranéztem Az utolsó szamurájt. És nagyon szeretem. A történet, az a világ, amit bemutat, azok az értékek mind-mind hozzátesznek a filmhez, nem beszélve a gyönyörű képi világról, és itt még azt is elfelejtettem, hogy Tom Cruise amúgy milyen hülyeségre adta a fejét a vallásával; és kedveltem. Megható az egész, főleg az az utolsó csatajelenet, ahogyan térdreborul az ellenség a Becsület láttán, egy pillanatra eszükbe jut hovatartozásuk s miközben a virágba borult fák hullajtják szirmaikat, aközben láthatjuk Katsumoto elmúlását is.  "Like these blossoms, we are all dying. To know life in every breath, every cup of tea, every life we take." Szóval, ennél a résznél az emberke elérzékenyül. Továbbá, Hans Zimmer egy zseni, ezt tudjuk, s a soundtrack itt is tökéletes, egybefonódik s eggyé válik a képsorokkal. Külön hallgatva is remek. A dialógusok emlékezetesek, a színészi játék is nagyszerű, és külön dícsérendő, ha a film képes úgy magába szippantani, hogy megnézése után a néző is egy kicsit szamuráj akar lenni. Hát én így jártam. Egyébként a Karib tenger kalózai is ilyen, olyan szempontból, hogy akkor meg a kalózkodás szépségeiről álmodoztam. Meg az a zene...simán magában is képes erre. Nnna, ébresztő királylány :)

Szóval ez most amolyan filmélmény részletezése lett volna, kritikaszerű, de mégse, kellett már ilyen is, hehe. Éppenséggel nem is ennek indult, de nem baj, mert most belinkelek pár zenét, barátunk a medve sajt. Akarommondani YouTube :)

No comments:

Post a Comment